پاک اسکرین پرتافیلتر چیست؟

پاک اسکرین



استفاده از پاک‌اسکرین در روتین تهیه قهوه اسپرسو کار ساده ای است. کافی است مراحل تهیه قهوه اسپرسوی خود را همانطور که معمولا پیش می روید، آماده کنید. و از یکنواختی فرآیند لولر و تمپر قهوه اطمینان حاصل کنید. سپس این صفحه نازک را در بالای ذرات قهوه قرار دهید و مطمئن شوید که همسطح با قهوه تپ شده است. در نهایت پرتافیلتر خود را به خدگروه وصل کنید و شات قهوه را طبق معمول آماده کنید.همچنین جدا کردن پاک‌اسکرین بعد از عصاره گیری آسان است، اما گاهی اوقات ممکن است لازم باشد که پرتافیلتر خود را به چیزی بکوبید تا به شل شدن آن کمک کند. البته می توان با ۲-۱ ضربه آرام به کف دست آن را کیک قهوه جدا کرده و از پرتافیلتر خارج کنید. برای تمیز کردن روزانه کافی است بعد از هربار استفاده، بلافاصله پاک‌اسکرین را با آب بشویید. اما برای افزایش عمر وسیله و عدم ایجاد طعم بد در قهوه، باید بعد از چندین مرتبه استفاده، آن را اصولی تمیز کرد.
برای این کار پیچر شیر و نازل بخار دستگاه اسپرسو ساز خانگی، نیمه صنعتی و حتی صنعتی کارساز است. برای این کار دو روش وجود دارد. روش اول: پاک‌اسکرین را بر روی یک دستمال کاغذی یا حوله ای تمیز قرار دهید. و آن را زیر نازل بخار دستگاه بگذارید. سپس نازل را باز کرده و به صورت چرخشی روی سطح این وسیله بچرخانید تا تمام پودر و روغن قهوه از آن جدا شود. این کار را برای دو طرف انجام دهید.
به نوعی می توان گفت خرید این وسیله یک سرمایه گذاری کوچک است که می تواند تفاوت بزرگی در روند کار و ثبات طعم قهوه شما ایجاد کند. به یاد داشته باشید، در دنیای قهوه تخصصی همه چیز در مورد آزمایش و یافتن تعادل کامل بین متغیرها است. حال ممکن است برای شما، پاک‌اسکرین، قطعه گم شده در تلاش برای رسیدن به کمال در طعم اسپرسو باشد.
source: پاک اسکرین پرتافیلتر چیست؟

Comments

Popular posts from this blog

قیمت اسپرسو ساز صنعتی

بهترین ترازوی دیجیتال چیست؟

چایی یا قهوه؟