انواع طرز تهیه قهوه فرانسه

قهوه فرانسه



برای درست کردن قهوه فرانسه با روش به تنها وسیله های که نیاز است، فرنچ پرس یا فرانسه ساز برقی می باشد. همچنین چون برای دم کردن این نوشیدنی از فیلتر قهوه کاغذی استفاده نمی شود و قهوه در آب قوطه ور است، روغن قهوه در عصاره قهوه باقی می ماند. دم کردن قهوه به دست خودمان و با قهوه ساز کوچک خانگی مان، یکی از دلچسب ترین کارها در طول روز می باشد. به خصوص اگر عاشق قهوه باشیم به محض پخش شدن عطر این نوشیدنی در فضا سرمست می شویم.

از آنجایی که قهوه یک نوشیدنی محبوب در تمام دنیا است، روش های درست کردن متفاوتی هم دارد. روش های بسیار راحت با کمترین ابزار که حتی می توان از آنها در محل کار هم استفاده کرد تا قهوه دلخواه خودمان را آماده کنیم. قهوه فرانسه یکی از پراستفاده ترین نوع قهوه ها است که برای اولین بار در کشور فرانسه و اروپا محبوبت پیدا کرد. منظور از قهوه فرانسه، دانه قهوه کشت شده در کشور فرانسه نمی باشد؛ بلکه یک روش دم کردن قهوه است که برای اولین بار توسط یک فردِ فرانسوی ابداع شد.

روش آماده کرده قهوه فرانسه به هردو روش بسیار راحت است. در روش استفاده از قهوه ساز فرنچ پرس به این صورت می باشد که: ابتدا دانه های قهوه را با درجه متوسط تا درشت آسیاب کرده و قهوه های آسیاب شده را به درون فرنچ پرس می ریزیم. سپس آب جوش ۹۰ درجه را بر روی آنها می ریزیم. مقدار آب باید به حدی باشد که قهوه ها خیس شوند. بعد از گذشت ۳ ثانیه و زمانی که قهوه ها شکوفه کردند، مابقی آب را به صورت دورانی و به آهستگی به دانه های قهوه اضافه کرده و با یک قاشق آنها را هَم می زنیم.

درب فرنچ پرس را می گذاریم، اهرم را به سمت بالا می آوریم و اجازه می دهیم، قهوه ها به حد کافی در آب جوش غوطه ور بمانند. درنهایت بعد از گذشت ۵-۶ ثانیه قهوه خوشمزه ما آماده است. برای ریختن قهوه در فنجان، اهرم فرنچ پرس را به سمت پایین حرکت می دهیم تا قهوه ها در ته قهوه ساز بمانند و قهوه را به داخل فنجان می ریزیم. حال در روش دوم یعنی برای درست کردن قهوه فرانسه با فرانسه ساز های برقی، دانه های قهوه را با درجه متوسط تا ریز با آسیاب قهوه، آسیاب می کنیم. بعد از آسیاب دانه های قهوه، آب تصفیه شده را به درون قوری قهوه می ریزیم.

سپس فیلتر کاغذی قهوه را در جای مخصوص خود قرار می دهیم و پودر قهوه را بر روی فیلتر قهوه می ریزیم. و آخرین کاری که باید انجام دهید این است که دکمه دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید دستگاه قهوه را آماده کند.

Comments

Popular posts from this blog

قیمت اسپرسو ساز صنعتی

بهترین ترازوی دیجیتال چیست؟

چایی یا قهوه؟