معرفی بهترین روشهای درست کردن قهوه

انواع قهوه



قهوه یک نوشیدنی است که تنوع زیادی دارد و برای درست کردن آنها، می توان از قهوه ساز ها و روش های مختلفی استفاده کرد. روش هایی که ممکن است یکسان باشد اما درنهایت طعم‌ متفاوتی را در فنجان قهوه به همراه دارد. و این یکی از مواردی است که قهوه و درست کردن آن را بسیار جذاب میکند. همینطور برعکس چایی که برای درست کردن آن تنها به یک دم افراز نیاز است، برای درست کردن قهوه، دستگاه های قهوه ساز بسیار متنوع و جالب وجود دارد.

بنابراین با درنظر گرفتن روش ها و گجت های دم آوری قهوه، می توان فهمید که راه های زیادی پیش روی شماست تا یک فنجان قهوه خوشمزه درست کنید. مزیت دیگری که کافی دارد این است که هم می توانید برای نوشیدن آن هزینه های زیادی کنید و هم با کمترین هزینه آن را آماده کنید. معمولا برای درست کردن کافی، ۴ روش اصلی وجود دارد که با یادگیری کامل این روش ها، دغدغه ای برای نحوه درست کردن قهوه نخواهید داشت.

اسپرسو (به ایتالیایی: Espresso ) در اوایل قرن بیستم در تورین ایتالیا ابداع شد. این قهوه با عبورِ آب نزدیک به نقطۀ جوش، با فشار زیاد از میان ذرات قهوه پودر شده با آسیاب قهوه تهیه می ‌شود. در نهایت در فنجان قهوه، یک مایع سیاه رنگ و غلیظ دارید که بر روی آن یک لایه کرما به رنگ نارنجی تا قهوه ای رنگ وجود دارد. مشخصه اصلی اسپرسو کافی، همین کرما می باشد.

قهوه فرانسه از جمله قهوه‌ های دمی ست که چون موقع دم‌ کشیدن، آب و قهوه مدت بیشتری در مجاورت هم قرار می گیرند، کافئین خوبی دارد. از طرفی قهوه سبکی است و مخصوصا برای وعده صبحانه یک انتخاب خوب به حساب می آید. زیرا رست و برشتگی دانه های قهوه فرانسه ملایم است. هوه های دمی برعکس اسپرسو ساز ها تماما با دست انجام می شوند.

خوبی روش دستی نسبت به دستگاهی این است که کنترل، نظارت، و آزادن عمل بیشتری بر روند درست کردن قهوه دارید. سازوکار قهوه ساز های دمی معمولا به ۲ صورت می باشد. پُرآوِر یا دریپ (چکه ای): سبکی است که با ریختن آب داغ بر روی پودر قهوه داخل فیلتر، قهوه آماده می شود. غوطه وری در آب: اما دم کردن قهوه به روش غوطه وری اینگونه است که به ذرات قهوه اجازه می دهید قبل از فیلتر کردن، برای مدت زمان مشخصی در آب بمانند.

قهوه ترک از قدیمی ترین و سنتی ترین روش های درست کردن قهوه در جهان می باشد. در روش ترکیش کافی، دانه های قهوه بسیار ریز آسیاب می شوند. این سبک دم کردن قهوه برای اولین بار از یمن آمده است. جایی که یک حاکم عثمانی در قرن ۱۶ در یمن مستقر بود. او عاشق این قهوه شد و آن را به سلطان سلیمان پادشاه معرفی کرد و از آن پس در استانبول و ترکیه محبوبیت بسیار یافت و سپس به سایر نقاط جهان راه یافت.

Comments

Popular posts from this blog

قیمت اسپرسو ساز صنعتی

بهترین ترازوی دیجیتال چیست؟

چایی یا قهوه؟