فرنچ پرس قهوه و کاربرد هایش

فرنچ پرس


 طرز استفاده از فرنچ پرس به این صورت که مقدار مناسب قهوه را با آسیاب قهوه، با درجه درشت پودر کرده و داخل استوانه قهوه ساز ریخته می شود. سپس باید متناسب با مقدار پودر قهوه مصرفی آب داغ با درجه دمای ۹۶-۹۳ درجه، به ذرات قهوه اضافه شود و با یک قاشق چوبی آب و قهوه را هم زد تا ترکیب یکدستی حاصل شود.

بعد از ۴-۳ دقیقه اهرم را به سمت پایین فشار داده تا تفاله قهوه در پایین ظرف جمع شود. در آخر قهوه دم کشیده شده داخل لیوان سرو ریخته می شود. هرچند که میزان کافئین به دانه قهوه و روش درست کردن آن بستگی دارد اما بطور کلی کافئین قهوه فرانسه از قهوه اسپرسو کمتر است. ولی چون در فنجان بزرگ سرو می ‌شود یک فنجان قهوه فرانسه از یک فنجان قهوه اسپرسو دارای کافئین بیشتری می‌ شود.

این قهوه ساز دستی که به فرانسه ساز هم شناخته می شود، علاوه بر درست کردن قهوه، کاربرد های خوبِ دیگری هم دارد. مانند: فوم دار کردن شیر با فرنچ پرس: قطعا برای درست کردن قهوه هایی که با شیر ترکیب می شوند، به پیچر شیر نیاز است. اما خوشبختانه در نبود پیچر، با فرنچ پرس هم می توان شیر را فوم دار کرد. درست کردن چایی و انواع دم نوش: لازم نیست حتما قهوه خور باشید تا این قهوه ساز به کارتان بیایید. فرنچ پرس برای درست کردن چایی و انواع دمنوش هم کاربرد دارد.

source: فرنچ پرس قهوه و کاربرد هایش

Comments

Popular posts from this blog

قیمت اسپرسو ساز صنعتی

بهترین ترازوی دیجیتال چیست؟

چایی یا قهوه؟