قهوه ساز دستی خوب برای خرید

قهوه ساز دستی



قهوه ساز های نسل سوم به قهوه سازیی مانند موکاپات، فرنچ پرس، قهوه ساز کمکس، V60، ایروپرس گفته می شود. اما این دسته بندی خیلی کلی است. چون دستگاه های دم آوری قهوه به صورت دستی، هر کدام سازوکار مخصوص به خود را دارند و اصلی ترین ویژگی مشترکشان این است که اتوماتیک نیستند و تماما با دست انجام می شوند.

اما پرفروش ترین قهوه ساز دستی مربوط می شود به ابتدایی ترین روش درست کردن قهوه یعنی قهوه جوش یا جذوه. بعد از آن موکاپات، فرنچ پرس، قهوه ساز کمکس، V60، ایروپرس و موکا کرم هستند. برخی این از دستگاه ها عملکرد مشابهی دارند، مانند: موکاپات و موکاکرم یا کمکس و وی شصت. و برای درست کردن قهوه با این دستگاه ها به تنها وسایلی که نیاز است عبارتند از: اجاق گاز یا منبع حرارتی، آب و پودر قهوه.

قهوه ساز های برقی مانند اسپرسو ساز یا نسپرسوساز در مقایسه با قهوه ساز های دستی قیمت بالاتری دارند. علاوه بر قیمت، ابعاد و وزن این دستگاه ها زیاد است و نمی توان آنها را با خود جا به جا کرد. درنتیجه در محل کار یا حتی اگر در سفر و تفریح باشید، برای نوشیدن یک فنجان قهوه حتما باید به قهوه فروشی مراجعه کرده و نمی توانید از قهوه ساز شخصی خودتان استفاده کنید.

اما با کافی میکر های دستی تمام این مشکلات از بین می رود. این دستگاه ها دارای وزن بسیار سبکی هستند و با ابعاد کوچکی که دارند در کیف های ساده دستی هم به راحتی جا می شوند. ویژگی مثبت بعدی این دستگاه ها، عملکرد سریع و راحت شان است. با این قهوه سازها می توان بین ۵-۱ دقیقه قهوه آماده کرد.

و جالب اینجاست که قهوه های آماده شده با کافی میکر های دستی از لحاظ طعم و عطر با قهوه ساز های برقی تفاوتی ندارد (البته به قهوه جز). بلکه تفاوت طعمی در روش دم آوری قهوه ایجاد می شود. رایج ترین و شناخته شده ترین قهوه ساز دستی هم قهوه جوش می باشد که با آن قهوه ترک تهیه می کنند.

source: قهوه ساز دستی خوب برای خرید

Comments

Popular posts from this blog

قیمت اسپرسو ساز صنعتی

بهترین ترازوی دیجیتال چیست؟

چایی یا قهوه؟